Kedves Érdeklődő!
Ma (csütörtök) 20,00 órától karbantartás miatt weboldalunk nem elérhető.
Kérünk látogass vissza néhány óra múlva vagy keresd kollégáinkat az info@tanfolyam.hu e-mail címen.

Ügyfélszerzés módszerek virtuális asszisztensek számára

Ki az ideális ügyfél? Most megtudhatod! Valamint, elsajátíthatsz jó néhány ügyfélszerző technikát, ami főként virtuális asszisztenseknek ad hasznos tanácsokat.

 

A virtuális asszisztens szakma rövid bemutatása

Ha valaki esetleg nem ismerné, a virtuális asszisztens az a személy, aki a cég vezetőinek válláról veszi le azokat a munkákat, amik nem a döntéshozatalról szólnak, vagyis ami átadható részére. Ezzel segít tehermentesíteni. Mindezt helyfüggetlenül, bárhonnan, akár otthonról is elvégezheti. Aki szereti a home office munkalehetőséget, annak nagyon jó választás lehet.

Annál értékesebb a munkája, minél több területen tudja ezt elvégezni. Kezdve az adminisztratív munkáktól, az általános és személyi asszisztencián át, a specifikusabb szolgáltatásokig.

Ha részletesebb leírásra vagy kíváncsi a virtuális asszisztensek munkájával kapcsolatban, olvasd el korábbi cikkünket. Ha pedig virtuális asszisztens képzésünk érdekelne, látogass el tanfolyami oldalunkra.

Virtuális asszisztensként saját magadnak kell, hogy ügyfelet szerezz. Ez főleg akkor nem egyszerű, ha még csak most kezdtél a szakmába. Az első ügyfél megszerzése a legnehezebb feladat.

 

 

Ne legyen rád írva, hogy ügyfelet keresel

Az első és egyben talán az egyik legfontosabb tanács, hogy ne gondolja rólad a leendő megbízód, hogy teljes letargiába fogsz esni, ha nem lesz az ügyfeled.

Ugye milyen nehéz feladat azt mutatni, hogy tele vagy önbizalommal, laza vagy, miközben ott motoszkál az agyadban a leendő partnereddel való első konzultáció során, hogy muszáj lesz „megszerezned magadnak”? Elengedhetetlen, hogy összejöjjön a megbízás, különben már megint bevétel nélkül maradsz. Ismerős ez a görcsös érzés?

Nem egyszerű az első megbeszélés ezekkel a gondolatokkal a fejedben. Éppen ezért, még mielőtt elkezdődne a beszélgetés, szakíts magadra egy kis időt. Tudatosítsd magadban, hogy a megbízó is csak egy ember, ugyanúgy, ahogy Te.

A másik fél arra vágyik, hogy egy higgadt, megfontolt személlyel beszéljen, aki tudja teljesíteni az elvárásait. Azzal tudod meggyőzni Őt, ha van elég önbizalmad és pozitív a hozzáállásod. Ezeket mind tudod fejleszteni magadban. Nem egyszerű, de napi pár perc gyakorlással, magadba mélyedve, hidd el, sikerülni fog!

 

Az ideális ügyfél

Ha sikeres akarsz lenni a meggyőzésben, tudnod kell kin akarod mindezt elérni! Szánj időt arra, hogy leülsz és alaposan átgondolod kik azok a típusú megbízók, akikkel szívesen együtt dolgoznál. Válaszd ki pontosan a célcsoportod.

Ha mindenki felé célzod az üzeneted egy-egy hirdetésed, kommunikációd során, azzal csak azt éred el, hogy senki sem fogja magáénak érezni. Ha direkt egy célcsoportot célzol meg, tudni fogják, hogy ez csak nekik szól, és így sokkal több esélyed van rá, hogy éljenek az általad felkínált lehetőséggel.

A legjobb, ha egy képzeletbeli személyt ruházol fel azokkal a jellemzőkkel, amivel szeretnéd, hogy a leendő ügyfeled is rendelkezzen. Ez a kitalált fiktív személy lesz a Te buyer personád. 2-3 ilyen profilt hozz létre. Ezentúl hozzájuk kell beszélned kommunikációd során.

A buyer personáid ezekkel az adatokkal mindenképpen rendelkezzenek:

  • demográfiai adatok: név, kor, lakóhely, családi állapot, végzettség, munkahely
  • milyen médiát használ, ezt mikor használja
  • vásárlási szokásai
  • szórakozás és kikapcsolódás
  • félelmek, frusztrációk
  • kik befolyásolják a döntéshozatalában
  • tipikus munkanapja, hétvégéje

Ha már megvan az álom ügyfeled, a következő lépés a megkeresésük lesz. Ehhez sok-sok tippet találsz az „Ügyfélszerzés módszerek virtuális asszisztensek számára” tanfolyamunkban.

 

Az online jelenlét fontossága

Nagyon fontos alaposan átgondolnod, hogy melyik online platformon jelenj meg a vállalkozásoddal. Természetesen minden egyes plusz felületen történő jelenléttel egyre több esélyt adsz magadnak, hogy jobban megismerhessenek. Viszont nem feltétlenül jut arra időd, hogy mindegyiket rendszeresen minőségi, értékteremtő tartalommal tölts meg. Az pedig nem vetne rád jó fényt, ha össze-vissza osztogatnál meg dolgokat.

Ezért kell meggondolnod, hogy melyik az a néhány csatorna, ami a leginkább hozzájárulhatna a vállalkozásod megmutatásához. Erre nagyon sok lehetőséged van, akár egy saját weblappal, vagy éppen a közösségi média eszközökkel.

Magyarországon a legfelkapottabb social media oldalak a Facebook, Instagram, a világ legnagyobb szakmai kapcsolatépítő oldala pedig a LinkedIn. Ha pedig nem félsz videókban is megmutatni magad, a YouTube videómegosztó is a Te tereped lesz.

Viszont mielőtt a közösségi médiát kezded el használni a vállalkozásod megmutatására, azt meg kell értened, hogy az emberek azért használják, hogy a barátaikkal, családtagjaikkal megoszthassák élményeiket, tarthassák velük a kapcsolatot. Nem hirdetéseket akarnak itt látni. Éppen ezért fontos a megfelelő tálalás. Szórakoztató, érdekes tartalmakkal kösd le a célközönséged figyelmét.

Tanfolyamunkon részletesen beszélünk róla, de most is szeretnénk Neked segítséget adni az online felületek használatához.

 

Saját weboldal

Ha online vállalkozáson gondolkodsz, akkor célszerű egy saját honlap létrehozása. Egy személyes weboldal megléte szinte elkerülhetetlen feltétel, hogy a potenciális ügyfeleknek minél több információt megmutathass magadról.

Csak egy tárhelyre és egy jól megválasztott domain névre lesz szükséged, amit manapság már évi néhány ezer forintból megvalósíthatsz. A domain név kiválasztása nagyon fontos tényező. Ez alapján találják meg az oldalad a potenciális ügyfelek. Könnyen megjegyezhető, kiejthető, a tömegből kiemelkedő nevet válassz. Úgy gondolkodj, hogy ezt már később nem igazán tudod megváltoztatni.

 

Hírlevél

Ha van weboldalad, az online marketing egyik legrégebbi, de még mindig az egyik leghatékonyabb eszközét is használhatod, ami nem más, mint az e-mail marketing, vagyis a hírlevelezés. A befektetéseink legmagasabb megtérülését tudja eredményezni. Sokan már elavultnak gondolják, de ez koránt sincs így.

A hírlevelezéshez jó, ha rendelkezel:

  • hírlevél-küldő rendszerrel,
  • feliratkoztató oldallal,
  • csalianyaggal,
  • valamiféle hirdetéssel, ami a feliratkoztató oldalra terel.

 

Facebook

1,79 milliárd ember használja a Facebookot minden nap. Több millió kisebb-nagyobb vállalkozás van fent ezen a platformon. Itt könnyen találhatsz új ügyfelekre.

Percek alatt létrehozhatsz magadnak üzleti oldalt, így ismertebbé teheted vállalkozásod. Sajnos az üzleti oldalak posztjai évről évre egyre gyengébb elérést mutatnak, így Facebook hirdetést kell igénybe venni, hogy érvényesülni tudj, ami pedig egyre drágább lesz az évek során.

 

Instagram

Korábban még csak fiatalok találkozóhelye volt, az elmúlt években számos vállalkozás kezdte el használni a világ legnagyobb képmegosztó platformját. Ahogy a Facebookon, itt is egy üzleti profilt kell létrehoznod.

Mivel az Instagram egy vizuális felület, itt csak mutatós képes és videós tartalmakra figyelnek fel az emberek. Ha ezt az elvárást nem tudod teljesíteni, inkább ne is regisztráld ide a vállalkozásod.

 

LinkedIn

A világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. Ezen a platformon nagyon oda kell figyelned a profilod megfelelő és részletes adatfeltöltésére. Rengeteg információt megadhatsz magadról. Ilyenek például a tanulmányaid, előző munkahelyek, képességek, készségek. Utóbbiakat vissza is igazolhatják más LinkedIn felhasználók.

 

YouTube

Mindenki szeret videókat nézegetni. YouTube videókban érdekesen elmondhatsz magadról és a vállalkozásodról rengeteg mindent. Előtte viszont fontos meghatároznod, hogy kikhez szeretnél beszélni, így tudod a kommunikációd hangnemét megfelelően megválasztani.

Hozhatsz létre akár egyszeri, vagy folytatásos videókat. De ne feledd, videóidnak igényesnek kell lennie! Ehhez vagy megfelelő felszereléssel kell, hogy rendelkezz, vagy egy ehhez értő profi céget kell megbíznod.

 

 

Személyes kapcsolatok

Annak ellenére, hogy online dolgozunk, ne feledkezzünk meg a személyes emberi kapcsolatok fontosságáról sem. Tanfolyamunkban számos személyesen alkalmazható kapcsolatépítő technikát mutatunk be. Azt is megtudhatod majd, mi az-az Elevator pitch és miért is olyan fontos alkalmazni.

 

Időben cselekedj

Te ne kövesd el azt a hibát, amit rengetegen. Sokan csak akkor gondolnak a vevőszerzésre, amikor csökken a munka mennyisége, vagy amikor már egyáltalán nincs munka. Az ügyfélszerző stratégia nem egy pillanat alatt hozza meg az eredményt, így azt időben el kell kezdened felépíteni.

 

Kedvet kaptál tanfolyamunkhoz?

Ha nem felesleges információkra, hanem praktikus tanácsokra vágysz, amit aztán azonnal át tudsz ültetni a gyakorlatba, akkor bátran ajánljuk számodra „Ügyfélszerzés módszerek virtuális asszisztensek számára” tanfolyamunkat. Gyere és vágj bele most!

 

 

Forrás: Google Digital Workshop Hungary, Facebook.com, matebalazs.hu, tanfolyam.hu

Képek: Unsplash

Kiskó Anikó

További bejegyzések