fbpx

Kedves Érdeklődő!
Ma (csütörtök) 20,00 órától karbantartás miatt weboldalunk nem elérhető.
Kérünk látogass vissza néhány óra múlva vagy keresd kollégáinkat az info@tanfolyam.hu e-mail címen.

Sosem késő fejleszteni magadat. Ismerd meg időgazdálkodás tréningünket!

Home office-ban dolgozol, és sokszor érzed azt, hogy képtelen vagy a hatékony munkavégzésre, elúszol a feladatokkal? Mi tudjuk a megoldást! Olvasd el a cikket!

 

Mit jelent az időgazdálkodás?

Az időgazdálkodás, ha nagyon leszűkítjük, semmi más, mint egy nap, egy hét, egy hónap, vagy egy teljes év felosztása önmagunknak megfelelő szakaszokra. Úgy, hogy minden feladat, napi tevékenység, rutin úgy működjön és készüljön el, hogy az a megelégedettségünkre szolgáljon, mind a munkában, mind a magánéletünkben.

 

Mióta küzdünk a hatékonysággal?

Azt hihetjük, hogy az időgazdálkodás 21. századi találmány, pedig már az ókorban is foglalkoztatta a nagy gondolkodókat és tudósokat, hogy hogyan is lehetne hatékonyabbá válni. Szókratész, Platón és Marcus Aurelius is foglalkozott már ezzel a témával. Hiszen mindenki igyekszik élete mindennapját a lehető legjobban kihasználni.

 

Miért van szükségünk időgazdálkodásra?

Mai világunkban sok-sok területen kell megfelelnünk, ami időgazdálkodás híján nagyon nehéz és frusztráló. Gondoltad volna, hogy naponta akár több száz olyan döntést hozol amely tudatos, és több ezret amelyet tudat alatt hozol meg? Folyamatosan jár az agyunk, csak nagyon nem mindegy, hogy milyen hatékonysággal. Ha túl sok a feladat, a megoldatlan probléma, akkor nagyon hamar kifáradunk, elérjük a saját kapacitásunk határát.

Úgy érzed, hogy nemhogy 24 óra, de még 48 óra is kevés lenne ahhoz, hogy mindennel végezz, amiről úgy gondolod, hogy fontos? Már eljutottál oda, hogy mindenre emlékeztetőt állítasz be?  Vagy már a vízivásra is applikációt használsz? És mégsem tudod tartani a terveidet? Gondoltál már rá, hogy valahogy nem jó az időgazdálkodásod? Hogyan juthatsz el arra a pontra, amikor azt látod, hogy az egy nap 24 órájába a 8 óra aminőségi alvás, a család, a szabadidő és a hatékony munka is belefér úgy, hogy nem okoz lelkiismeret furdalást, mert valamivel nem akkor és úgy végeztél, mint ahogy „kellene”? Különösen, ha home office-ban dolgozol! Az Időgazdálkodás tréning pontosan erre nyújt neked megoldást! Szoktál újévi fogadalmat tenni? Még ha nem is hiszel az újévi fogadalomban, akkor is érdemes megfogadnod, hogy idén megteszed elsősorban önmagadért és másodsorban a környezetedben élőkért, hogy olyan időgazdálkodási módszert fogsz alkalmazni, ami elősegíti a hatékonyságodat, a kapacitásod jó kihasználását az élet bármely területén.

Miért jó időgazdálkodási módszereket alkalmazni?

Stresszben élsz? Nyomasztanak a napi teendők? Mindenre jut időd, csak a legfontosabbra nem? Hónapok óta nem mozogtál, mert úgy érzed, hogy arra sincs időd, közben meg órákra leragadsz a közösségi hálókon, miközben azon gyűröd magad, hogy már rég kész lehetnél mindennel, ami nyomaszt? Tologatsz olyan feladatot, ami ugyan nagyon hamar elkészülhetne, de egyszerűen nem tudsz nekiállni? Miért? Sajnálod rá az időt? Nem szereted ezt a feladatot? Nincs meg hozzá a tudásod?

Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, akkor a megoldást is tudod, már csak meg kell találni az idejét, amikor tudatosan nem halogatsz tovább. Mindent a megfelelő időben, a megfelelő hatékonysággal végezhetsz, önmagad korlátozása nélkül. Csak tapasztald ki, hogy neked mi a jó.

 

Melyik időgazdálkodási módszer lesz a neked való home office munka során?

Ez nem az a terület, ahol ki lehet jelenteni, hogy valami fekete vagy fehér. Mindannyian mások vagyunk, mindenkinek más lesz jó. Másként dolgozik egy éjjeli bagoly típusú és másként egy pacsirta típusú ember. Van, aki magányosan szeret dolgozni, és van, aki társaságban érzi hatékonyabbnak a munkáját. Hiszen a home office nem feltétlenül kizárólag otthoni munkát jelent, hanem azt, hogy nem egy cég irodájában, hanem a saját eszközödön, a saját kiválasztott helyeden dolgozol. Legyen az akár egy közösségi iroda, vagy a balatoni nyaraló.

Fontos, hogy ki tudd választani a neked megfelelő, számodra hatékony módszert. Mert ha olyanba vágsz bele, ami egyáltalán nem passzol hozzád, akkor azzal csak frusztrációt és még több stresszt fogsz okozni önmagadnak. Amire aztán végleg nincs szükséged, pláne, ha úgy érzed, hogy krónikus időhiányban szenvedsz. Egy rossz választással csak azt éred el, hogy még jobban összecsapnak a fejed felett a hullámok, majd eljutsz a kiégésig. Persze, mondhatod, hogy te ehhez még túl fiatal vagy, vagy inkább már öreg róka? Teljesen mindegy. Bármely életkorban eljuthatsz a kiégésig. Elfáradsz agyilag, testileg, lelkileg és képtelen leszel magadat értékes emberként kezelni.

Előzd meg, és kezdj hatékony időgazdálkodásba tréningünk segítségével!

Hogyan tudod hatékonyan alkalmazni?

Sokan még az időgazdálkodást is nyomasztó feladatként élik meg, ami ha nem, vagy nem úgy teljesül, ahogy elképzelték, máris stresszforrássá válik. Ne úgy tekints rá, mint egy századik problémára, amiről fogalmad sincs, hogy hogyan fogod megoldani. Hanem úgy, hogy ez az, ami rendbe fogja hozni az életedet, és segít kikerülni a mókuskerékből. Felállítasz egy rendszert, amihez tartod magad. Nyilván az elején jobban kell koncentrálnod, hogy be tudd tartani a magadra szabott szabályokat, de ha jól választottál, és magadra tudtad formálni, akkor észrevétlenül rutinná válik. És meglátod, hogy mennyivel könnyebbek lesznek a napjaid. A munkában, otthon, a hétköznapokban és a hétvégéken is!

Fontos, hogy használd a kiválasztott időgazdálkodási technikát, hiszen ha ki sem próbálod, nem tudhatod, hogy nálad hasznos-e. Hidd el, hamar meg fogod találni a hozzád valót.

 

Milyen hibákat követünk el az időgazdálkodás során? Íme 10, amit szinte mindenki biztosan elkövet:

  1. Túl sok feladatot táblázol be egy napra, túlvállalod magadat. Már amikor felírod, akkor is látod, hogy ez rengeteg, esélytelen, hogy 1 nap alatt megcsináld, mégis megpróbálod a lehetetlent. Ezzel már a felírás alatt stresszbe hozod magad, és az egész napod azzal fog telni, hogy azon stresszelsz, hogy nem fogod tudni megcsinálni. Majd a nap végén, amikor látod, hogy még a felét sem húztad ki, nem az fog dominálni, hogy hiszen rengeteggel végeztél, hanem az fog benned zakatolni, hogy alig haladtál, ha ennyi megmaradt. Ne hozd magad ilyen helyzetbe.
  2. Nem priorizálsz. Tudnod kell különbséget tenni, és fontossági sorrendet felállítani, különben el fogsz csúszni és tornyosulni kezdenek a feladatok.
  3. Légy rugalmas! Bármi közbe jöhet, ami felborítja a szépen kialakított sorrendet. Hidd el, ha ragaszkodsz az eredeti tervedhez, akkor csak visszafogod magad, és ismét stresszelni fog, hogy mikor fogsz eljutni a hirtelen beeső feladatig. Ilyenkor ne ess pánikba, hanem egyszerűen változtass a prioritáson, és haladj tovább eszerint.
  4. Kevered a magánéletre és munkára szánt időt. Ha dolgozol, tényleg dolgozz, és ne a családod bajaival foglalkozz. Ha viszont aznapra letetted a munkát, akkor már pl. ne olvass céges e-maileket. A home office-ban dolgozóknak ez az egyik legnehezebb. Hiszen a munkahely és az otthon ilyen esetben általában ugyanaz. Ezért nagyon fontos, hogy otthon is legyen munkahelyed. Ami nem a kanapé és nem az étkező asztal. Ideális esetben egy külön szoba, melynek csukható ajtaja van, de legalább egy elkülönített sarok, amit munkaidőn kívül legalább egy paraván segítségével elzársz, hogy ne akarj még 1 valamit megnézni, majd ottragadni órákra. Fontos még, hogy ez a tér rendezett legyen. Ne legyen teli felesleges kacatokkal, amik elvonhatják a figyelmedet a munkáról, és tarts rendet, hogy minden kéznél legyen, amire szükséged van. Hidd el, az is felesleges időpocsékolás, ha kutatni kell egy tűzőgépért, vagy egy fontos papírért.
  5. Fókuszálj! Ez a legnehezebb, de nem lehetetlen. Ahhoz, hogy a kitűzött célodat elérd, koncentrálnod kell. Ne engedj a kísértésnek. Ne csinálj mást, mint amit kitűztél aktuális feladatként. Ne nézz rá 20-szor az e-mailekre, ne olvass üzeneteket, híreket, ne kattanj rá valamelyik közösségi hálóra, és a telefont is csak akkor vedd fel, ha mindenképp halaszthatatlan. Fókusz! Ez a fő kulcsszó a hatékony időgazdálkodásban! Meglátod, hogy mennyivel hatékonyabb leszel, ha egyszerre egy dologra koncentrálsz.
  6. Légy tudatos! Ha már kizártad a zavaró tényezőket, mint a telefon és társai, akkor ne hagyd magad elkalandozni fejben sem. Arra figyelj, amit csinálsz! Ha dolgozol akkor azon gondolkodj, és ne azon, hogy pl. mit fogsz főzni a hétvégén ebédre. A multitaskingot hagyd máskorra.
  7. Ne ostorozd magad! Ha nem úgy sikerült a nap, ahogy eltervezted, akkor ezt ne éld meg veszteségként. Azt nézd, mi az, amit véghez tudtál vinni. Hiszen ha fókuszáltál, akkor biztosan haladtál is. Hidd el, egyre jobb és jobb leszel!
  8. Fel szoktad írnia az ötleteidet? Nem? Pedig akkor nem nyomasztana, hogy nem jut eszedbe, hanem csak elővennéd az alkalmazást, vagy a határidőnaplódat és máris ötletelhetnél tovább.
  9. Nem hagysz elég időt. Legyél kitartó! Ne add fel, mert akkor csak egy újabb kudarc-élményed lesz. Ezt most meg kell tenned magadért! Tudd meg, hogy neked melyik fajta időgazdálkodási technika válik be és alkalmazd!
  10. Félsz a nehéznek tűnő feladatoktól. De biztosan olyan nehéz? Akkor nem lenne jobb túl lenni rajta? Kezdj végre neki, és aztán légy büszke magadra!

Mit fogsz tanulni Időgazdálkodás tréning – hatékonyság home office-ban tanfolyamunkon?

Megtanítunk a legfontosabbakra: hogyan priorizálj, hogyan fókuszálj és tedd ezzel hatékonnyá a munkádat. És a munka ebben az esetben nem csak a munkahelyi munkát jelenti, hanem az egész életedet. Hiszen sokat munkálkodunk azon, hogy az életünkben ne a káosz uralkodjon és meg tudjuk élni az élet fontos pillanatait anélkül, hogy közben teljesen máshol járna az agyunk.

Mivel a home office az utóbbi hónapokban egyre több embernek lett önként vagy kényszerből választott, ezért a home office munkavégzéssel külön fejezetben foglalkozunk. De szó lesz mindenről, amiről a cikk korábbi szakaszaiban olvashattál. Hiszen csak akkor tudod, merre indulj, ha teljes képet kapsz.

Ismerősek ezek a fogalmak?

  • Pomodoro technika
  • Eisenhower-mátrix
  • CEO-idő
  • GTD
  • Pareto elemzés
  • RPM

Nem? Nem baj! Hiszen ezek mind olyan időgazdálkodási technikák, melyekről beszélni fogunk!

 

Segítünk!

Ha eljutottál a cikkben idáig, akkor bizonyára te is ahhoz a többséghez tartozol, akinek még nincs kialakult és jól működő időgazdálkodása. Engedd, hogy segítsünk, hogy megtaláld a megfelelő utat a mindennapok harmóniájához! Várunk online tanfolyamunkon!

Weboldalunkra kattintva még több olyan relaxációs tanfolyamot is találhatsz, ami elősegíti a hatékonyságot.

 

Forrás: thebrightacademy.hu; hellobiznisz.hu; gantt.hu; szendreiadam.hu

Képek: Unsplash

 

Matics Kata

További bejegyzések