fbpx

Kedves Érdeklődő!
Ma (csütörtök) 20,00 órától karbantartás miatt weboldalunk nem elérhető.
Kérünk látogass vissza néhány óra múlva vagy keresd kollégáinkat az info@tanfolyam.hu e-mail címen.

Milyen a jó marketing szakember?

Adunk egy áttekintést arról, hogy marketing szakemberként milyen feladataid lesznek, mitől válhatsz igazán jó marketingessé!

 

Mit csinál a marketing szakember?

A marketing szakember a felhasználók vagy vevők igényei szerint elemzi a piacot, meghatározza az eladandó terméket, ezután bevezeti és megismerteti, majd az árkialakítás után megszervezi az értékesítést és a megfelelő eszközökkel befolyásolja a vásárlót.

Illetve nem csak termékeket vagy szolgáltatásokat, hanem akár egy személyt népszerűsítését is elvégezheti, rengeteg példát találunk erre is. A marketing kiterjedhet pl. vallásra, politikára, oktatásra is.

Egy marketinges szakembernek sok mindenhez kell értenie. A marketing alapvetően a közgazdasággal függ össze, de szerepet játszik benne a pszichológia, a vezetéstudomány, a matematika, a statisztika, a szociológia is.

Miért fontos a marketing szakember egy vállalat életében?

Egy vállalat életében a marketing az egyik legfontosabba tényező, mert a piackutatás által fel lehet mérni a vásárlói igényeket és ennek megfelelően lehet alakítani a kínálaton. Azaz a kereslet és a kínálat megfelelő találkozása. Másrészt, ha a versenytársait is jobban megismerheti, akkor tanulva a piaci helyzetből, nyereségessé tudja tenni saját vállalkozását.

 

Mennyit keres egy jó marketing szakember?

Mivel hiányszakmáról beszélünk, válogathatsz az állásajánlatok vagy a projektmunkák között és a bérre sem lesz panaszod, mivel általában átlag feletti összegeket lehet keresni. Egy jó szakembert jól megfizetnek, hiszen a cég fennmaradása, jövője is múlhat a marketingtől. Természetesen nem mindegy, hogy marketing asszisztensként vagy egy marketinges cég vezető marketingeseként dolgozol. A mai kiélezett versenyben nagyon fontos a marketinges szerepe, ezért a munkaadók hajlandóak nagyobb bért fizetni. Sőt, ha nem munkavállalóként, hanem vállalkozóként dolgozol, akkor te szabhatod meg a saját az áraidat, a piac függvényében.

Milyen elvárásaik vannak a cégeknek a marketinges felé?

Egy jó marketinges legyen naprakész az aktuális trendekből. Mert hogy a marketing eszközök használatának is van trendje. Ez folyamatosan változik, alakul, és ehhez kell megfelelő tudással jó kampányokat készíteni.

Tehát a tanulás sosem áll meg, soha nem érezheted azt, hogy most már készen vagy, mindent tudsz. Minden változik, egyre újabb kihívásokkal fogod magad szembe találni és egyre több területet kell magadénak tudnod. Ugyanis ma már nem csak kommunikációs szakembernek kell lennek, hanem olyan értékesítőnek, akik mind az offline, mind az online világban otthonosan mozog. Ahogy már említettük, a marketing sok mindennel összefüggésben van. Ilyen a pszichológia, a matematika, a szociológia,a viselkedéstudomány és persze a közgazdaság. Ezek ismeretében lehetsz csak igazán jó marketing szakember.

Egy jó marketinges jól értékesít

Az egyik legfontosabb készséged, hogy rendelkezz üzleti érzékkel. Hiszen ahhoz, hogy az értékesítés létre tudjon jönni, üzleti érzékre van leginkább szükség. Ehhez fontos elemként párosul a jó kommunikáció, a piac ismerete, pszichológiai, statisztikai és design ismeretek, a csapatban való egészséges közreműködés.

Álláslehetőségek

Egy jó marketing szakember könnyen el tud helyezkedni, hiszen a marketing már hiányszakmának számít.

Ma már minden cégnek szüksége van marketingre, hiszen enélkül nem látszik egy cég sem. Sem online, sem offline.

Nem csak a nagy cégeknek, hanem az egészen kicsi vállalkozásoknak is szükségük van marketing tudású munkatársra. Nagyobb cégeknek lehet akár saját marketing csapata is, de az is lehetséges, hogy egy marketing ügynökséget bíznak meg a szolgáltatással, vagy lehetsz akár egyéni pl. marketing tanácsadó is.

Ebből is jól látszik, hogy marketing tudással sokféle lehetőséged van elhelyezkedni, munkákat vállalni.

A jövő egyre inkább a projektmunkáké, emitt érdemes a marketing minden területébe beásnod magad. Ezek miatt talán a legjobb szabadúszónak, azaz freelancer-nek lenned. Itt nem kell munkakört választanod, hanem te magad döntöd el, hogy milyen feladatokat vállalsz el a marketingen belül.

Marketing munkaterületek

A marketing szó igazából gyűjtőfogalom, mivel a marketingnek is sok területe létezik. Ezek egymástól eltérnek, de mégis összefüggnek. Ím, néhány kiragadott példa a sok közül.

  • Marketing asszisztens: az ő feladata alapvetően az előkészítés. A tervezésben és a kivitelezésben is komoly részt vállal. Ilyenek például a közösségi média menedzselése, a cikkek megírása, hirdetések elkészítése és kezelése. Sok esetben hozzá tartoznak a reklámszövegírói feladatok is, akár online, akár offline megjelenésről van szó, illetve a média menedzseri és reklám menedzseri feladatok is.
  • Marketing tanácsadó: ő az, aki segít kialakítani a marketing stratégiát, ennek érdekében konferenciákra, workshopokra jár, ezáltal megismertetve a céget a lejújabb trendekkel, azok hatékonyságával, előnyeivel és hátrányaival.
  • Marketing menedzser: a termékek illetve szolgáltatások fejlesztésének tervezése, a marketing stratégia elkészítése, a marketingre fordítandó összegek kiszámítása, és a marketing csapat irányítása tartoznak feladatai közé. Emiatt mindenhez kell értenie valamilyen szinten, és tudnia kell, hogy kinek mi a feladata. De hozzá tartozik a keresőoptimalizálás (SEO), a média marketing, a fizetett hirdetések kezelése is.
  • Marketing igazgató: fő feladata a cég marketingtevékenységének ellenőrzése és a fő irány meghatározása a cég fejlődésének érdekében.
  • Kreatív és PR vezető: az online és offline megjelenés vizuális anyagaiért felelős személy, csoportvezető.
  • Márkaépítő: Kampányok kidolgozásával segíti a brandépítést és az értékesítést. Ha nincs külön piackutató egy cég életében, akkor a márkaépítő az, aki a piackutatást is végzi, ehhez stratégiai módszereket vesz igénybe.
  • Blogger: akármilyen meglepő is, a marketinges blogger is, ahol kreatívan kell tudnod írni. Hiszen a cég arculatának megfelelő cikkeket ír, anyagokat készít, hirdetéseket állít össze, akár a partnercégek részére is.

A digitális marketing

A marketing több részre bontható, de napjainkban a legfontosabb a digitális, azaz online marketing. Azaz az online megjelenés, értékesítés és befolyásolás minden tárházának maximális kihasználása ahhoz, hogy a piacnak megfelelő elvárások, igények kielégítésre kerüljenek.

Melyek azok a főbb készségek, melyekre szükséged van ahhoz, hogy jó digitális marketing szakember legyél?

Fontos a határozottság. Ahhoz, hogy jól tudj értékesíteni, nem lehetsz bizonytalan, mert akkor az eredmény is bizonytalan lesz. Márpedig te azért vagy, hogy az eladásszámot segítsd növelni.

Fontos még a kommunikáció. Ugyan online fogsz dolgozni, tehát van időd végiggondolni, hogyan és mit kommunikálsz, ezzel együtt nagyon fontos, hogy képes legyél a megfelelő kommunikációra. Gondolj bele! Te sem biztos, hogy megvásárolsz meg olyan terméket, aminek nem szimpatikus a kommunikációja, vagy nem ad elég információt. Ehhez sok esetben közösen kell dolgoznod egy grafikussal vagy akár szövegíróval, hiszen a marketinges sem ért feltétlenül mindenhez.

Emiatt fontos, hogy képes legyél csapatban is dolgozni. És máris visszakanyarodtunk a kommunikációhoz. Hiszen csapatban is csak úgy lehet jól dolgozni, ha van kommunikáció és nem akad el a folyamat, mindenki tudja, mi a dolga.

Milyen főbb feladatokat fogsz elvégezni?

  • SEO, azaz keresőoptimalizálás. A SEO abban nyújt segítséget, hogy a Google találati listáján az adott weboldal minél előrébb kerüljön.
  • Marketing stratégia elkészítése.
  • Brand építés
  • Analitika: ez szó szerint elemzést jelent. Az online marketing esetében méréseket tudunk végezni a cég weboldalával, webáruházával kapcsolatban. Pl. honnan, mikor, milyen korú és nemű, milyen eszközt használók érkeztek az adott oldalra.
  • Landing oldal optimalizáció: a fő feladat az, hogy a látogató a mi oldalunkon kössön ki, ennek megfelelően kell alakítani az oldalt.
  • Weboldal kezelés: marketingesként tudnod kell, hogyan épül fel pl. egy WordPress Vagy hogyan kell felépülnie egy oldalnak ahhoz, hogy pl. SEO szempontból megfelelő legyen. Ehhez nagy segítség, ha van rálátásod arra is, hogy egy leíró nyelv mit tud, mit lehet vele megoldani.
  • Hírlevél: sokan úgy gondolják, hogy a hírlevél, azaz az e-mail marketing manapság már senkit nem érdekel, pedig hihetetlen erővel bír még mindig. Rengetegen használják, és rengeteg értékesítés történik általa. Ha valakinek sok feliratkozója van, akkor folyamatosan kommunikálhat a hozzá már eljutott emberekkel. Használd ki! Itt jön elő újra az, hogy mennyire nem mindegy milyen tartalmat vagy képes előállítani.
  • Közösségi marketing: napról-napra nő a közösségi média felhasználók száma, amit vétek lenne nem kihasználni. Facebook oldala már gyakorlatilag mindenkinek van, legyen az magánszemély, cég, vagy valamilyen más közösség.
  • Affiliate marketing, azaz keresztmarketing: kevésbé használatos, viszont hatékony módszer. Azért hívják keresztmarketingnek, mert a saját oldaladon egy másik cég termékét vagy szolgáltatását is értékesíted, amiért neked ő fizet.
  • Versenytársak figyelemmel kísérése.

Mit fogsz tanulni az Online Marketing Tanfolyamon?

Azt már te is tudod, hogy az offline marketinghez képest az online marketing sokkal hatásosabb. Figyeld meg magadat! Hányszor veszed kézbe a mobilodat, hogy valaminek utánanézz, és hányszor nyúlsz a helyi újság után ugyanezért? Hol vásárolsz, hol teszed közzé az érzéseidet, gondolataidat, képeidet? Pont ezért érdemes kihasználni a digitális marketing adta lehetőségeket.

Az online marketing tanfolyam egy jól érthető, ugyanakkor rövid és nagy tudásanyagot adó online tanfolyam, amivel már elindulhatsz a marketing szakemberré válás útján.

Tanulni fogsz például a  digitális marketing előnyeiről, a különböző csatornák típusairól, azok megfelelően hatékony használatáról, megtanulsz adatot elemezni, és feltárjuk a digitális marketing és a technológia közötti kapcsolatot.

Online marketing szakemberré válhatsz, ha a marketing tanfolyamot elvégezve elkezdesz gyakorlatot szerezni. SEO, analitika, közösségi média, e-mail marketing, szövegírás. Ezek a legfontosabbak. Ezt is el lehet kezdeni kicsiben. Akár saját magad promotálásával, hiszen téged is csak akkor fognak ismerni, ha magadat ismertté teszed. Most már a kezedben lesz a tudás, csak élned kell vele.

Ezután kezdhetsz specializálódni, bár a marketing és az online világ folyamatos fejlődése miatt jó, ha nemcsak egyetlen területen válsz szakemberré, hanem ismered a trendeket és képes vagy váltani, ha úgy hozza a helyzet. Minden változik, pl. lehet, hogy ami tegnap még jó keresőszónak bizonyult, holnap már semmit nem ér. A marketinges szakma is napról-napra változik, új trendek, új módszerek kerülnek elő, amivel élni kell ahhoz, hogy felszínen lehessen maradni és előretörni.

Pont ezért érdemes gyakorlatot szerezni mindenben, hiszen még ha pl. elsősorban brand építést is szeretnél végezni, nem biztos, hogy nem kell más jellegű feladatokat is elvégezned.

Érdemes tehát elvégezned az online marketing tanfolyamot, ha érdekel a marketing és többet szeretnél tudni az alapoknál. Ráadásul gyorsan, online, otthonról tanulhatod meg és máris alkalmazhatod a megszerzett tudást!

 

Forrás: hrportal.hu; marketingblogger.hu

Képek: Unsplash

Matics Kata

További bejegyzések