“A harmónia nem konfliktus nélküliséget jelent, hanem a konfliktus kezelésének képességét.”
Ha te is érezted már úgy, hogy egy - egy konfliktust kezelhettél volna még hatékonyabban, akkor konfliktuskezelés tréningünk neked szól!
A konfliktus szó sokak fejében pejoratív értelemben van jelen, ennek azonban nem muszáj így lennie. Egy - egy konfliktus és annak a hatékony kezelése előrébb vihet minket az életünkben.
A tréning segít nekünk megérteni, miért kerüljük a konfliktusokat, azoknak milyen pozitív vagy negatív hatásai lehetnek, végül pedig megtanulsz számos olyan technikát, aminek a mindennapi életben is hasznát veszed majd.
Ne feledd, a konfliktusok java része az egyéni látásmódunkból adódik ez azonban áldás is, milyen unalmas lenne, ha mindannyian ugyanúgy gondolkodnánk?
A konfliktus ezer arca
A konfliktus szó, latin eredetű jelentése nézetkülönbség, összeütközés, összecsapás.
“A konfliktus olyan egyének vagy társadalmi csoportok közötti ütközés, amely mögött igények, szándékok, vágyak, törekvések, érdekek, szükségletek, nézetek, vélemények, értékek szembenállása húzódik meg.” (Szekszárdi 1995, 1996).
Tehát definíció alapján látjuk, hogy a konfliktus lényege az, hogy mások vagyunk, másképpen látjuk a világot, és ebből olykor nézetkülönbségek adódnak. Sokszor találkozunk olyan helyzettel, akár a munkában akár a magánéletben, hogy a vitás felek nem képesek feloldani a köztük lévő feszültséget, ami pedig hosszú távon destruktívan hat a köztük lévő viszonyra.
Kommunikációnkra nagy befolyással van az otthonról hozott minta, amit később az oktatási intézményekben töltött évek is befolyásolnak. A családi minta, amit otthon láttunk, elsődleges hatása megmutatkozik abban, hogyan kezelünk egy helyzetet. Lehet konstruktív, feloldást nyerő, vagy destruktív, ahol a felek úgy érzik vesztesen jöttek ki a helyzetből. Láthatjuk, annak a megértése, milyen mintákat hozunk, elsődleges. Ebben segíthet nekünk egy tréner, vagy ez a konfliktuskezelés képzés. Itt tiéd lehet az a tudás, amivel később bármilyen helyzetet, mesterien kezelsz majd. A konfliktusoknak alapvetően két fajtája ismert:
- Destruktív: amikor a cél a másik teljes megsemmisítése, eltiprása. Ezek általában érzelmileg telített helyzetek.
- Konstruktív: Ilyenkor a probléma elválik az egyéntől és a cél, hogy a feszültség enyhüljön a vitás felek között.
Fontos, hogy a konstruktív megoldásokra törekedjünk. A destruktív konfliktusok egyik fő jellemzője, a hosszabb ideje tartó komoly bizalomhiány, ami gátat szab a hatékony kommunikációnak.
Számos dolog kiválthat két ember között konfliktust, nézzük a leggyakoribb konfliktus típusokat.
- érdekeken alapú (például a kollégák közötti versengés)
- strukturális alapú (például egyenlőtlen hatalommegosztás, vagy források eltérő hozzáférhetősége)
- értékeken alapú (például eltérő kulturális alapértékek)
- információ alapú (eltérő mennyiségű információ áll rendelkezésünkre - túl kevés vagy túl sok)
- kapcsolati alapú (például érzelmi vagy kommunikációs zavarok esetleg negatív viselkedés)
Miben válhat hasznodra a konfliktuskezelés tréning?
Ahogyan nincs két egyforma ember, úgy nem létezik két egyforma konfliktus sem. Ez a konfliktuskezelés tréning több, különböző technikával segít majd abban, hogy felismerd a konfliktus milyenségét, és minél gyorsabban találj rá megoldást. A munkahelyi és magánéleti konfliktusok komoly problémát okozhatnak számunkra és mások számára is, ha nem kezeljük őket hatékonyan. Ebben lesz segítséged ez a tréning. Kíváncsi vagy milyen konfliktuskezelési technikák léteznek? Nézzük meg pár példát!
- Litigáció - Amikor a felek hivatalos úton próbálnak megegyezésre jutni.
- Mediáció - A felek bevonnak egy harmadik, független személyt a konfliktus kezeléséhez.
- Arbitráció - Közös döntés alapján bevonnak egy harmadik személyt, akitől a döntést is várják.
- Elkerülés - Az egyik leggyakrabban használt destruktív konfliktuskezelési módszer.
- Független döntés - A konfliktus során az egyik fél kommunikáció nélkül döntést hoz, és meg is valósítja azt.
- Tárgyalás - A résztvevők leülnek és átbeszélik a lehetséges megoldásokat.
Emellett megismerkedhetsz 5 különböző konfliktusmegoldási típussal is, amelyből könnyen rájöhetsz, te melyiket alkalmazod a legtöbbször?
- Elkerülő (elkerüli a problémát, nem szeretne önérvényesíteni)
- Versengő (konfliktusok versenyhelyzetek számára, nem együttműködő)
- Alkalmazkodó (nem önérvényesít, általában a másik fél van nyerő helyzetben)
- Kompromisszumkereső (közös nyereségre törekszik, együttműködő)
- Problémamegoldó (arra törekszik, hogy a közös nyereséget maximalizálja)
A konfliktuskezelési tréning sok olyan információval gazdagít majd, amit képes leszel eszközzé alakítani a mindennapi életben és akár előnyt kovácsolni önmagad számára. A konfliktuskezelés tréning segít, hogy felismerd a rázós helyzeteket és megfelelő higgadtsággal kezeld őket.
Miről fog szólni a tanfolyam?
- Konfliktusok fajtái
- Konfliktus kezelési módok
- Konfliktusok pozitív és negatív hatásai
- Miért szoktuk elkerülni a konfliktust?
- Hogyan előzzük meg a konfliktust?
- Eric Berne – énállapotok (felnőtt/szülő/gyermek)
- Szeretetnyelvek
- Tudatosság növelése
- Konfliktusok szintjei
- Kommunikáció, ami megelőzi a konfliktust
- Asszertivitás
- Hogyan tudsz nyugodt maradni egy konfliktus alkalmával?
- Értő figyelem, én-üzenetek, visszajelzés
- Mély megértés
- További technikák
- Ezeket kerüld el
- Időzítés fontossága
- Munkahelyi konfliktuskezelés
- Így előzd meg a konfliktust a főnököddel
- Így old meg a konfliktust a főnököddel
Tanulj az otthonod kényelméből!
Az online képzések vitathatatlan előnye, hogy nincs szükség személyes jelenlétre, otthon akár a kedvenc foteledből is tanulhatsz. Nincs szükséged másra, csak laptopra, stabil internetkapcsolatra és némi kitartásra!
Ezt a képzést azok számára ajánljuk, akik úgy érzik nehezen kezelnek bármilyen életükben fellépő konfliktust, legyen az munkában vagy magánéletben. Ha konfliktuskezelés nehézséget okoz számodra, akkor ezt a tanfolyamot neked találták ki! Akkor is hasznos lehet számodra a tanfolyam, ha már ismered az asszertív kommunikáció alapjait, mert ez a tréning segít neked a gyakorlatba ültetni az itt hallottakat.
Addig is, hoztunk nektek pár gyakorlati tanácsot!
- Ha a másik siet, ne tartsd fel. Tűzzetek ki egy mindkettőtöknek megfelelő időpontot!
- Ne sorold hogy a másik mit rontott el. Helyette inkább saját magadról beszélj, ilyen kezdetű mondatokkal: ” Én úgy érzem…” Én úgy gondolom…”
- Ne szakítsd félbe a másikat. Ne emeld fel a hangod.
- Ismerd fel, és tudatosítsd hogy konfliktusban vagy!
- Figyelj oda a másikra. Az aktív hallgatás mindig beválik. Teremts szemkontaktust, reagálj arra amit mond, bólogass.
- Ha nem érted, hogy másik fél mit szeretne, kérdezz tőle bátran!
Kiknek ajánljuk elsősorban a konfliktuskezelés tréninget?
Azoknak akik úgy érzik, kifejezetten gyenge pontjuk a konfliktuskezelés és ez problémákat okoz az életükben. A tréning egy profi oktató által összerakott szakmai anyag, így garantáltan segítségedre lesz! A tréning akkor is hasznos lehet, ha vállalkozásod van és az ott dolgozók számára szeretnéd megvásárolni. Kiváló ajándék lehet belőle, a személyes tréning ár töredékéért!
Mik azok a pozitív változások, amiket tapasztalni fogsz?
- A kommunikációd hatékonyabb lesz, és nyíltabb.
- Nem hátrálsz ki azonnal egy konfliktusos helyzetből, helyette a konstruktív megoldásra törekszel majd.
- Képes leszel hatékonyan felismerni egy konfliktust.
- Fejlődik majd figyelmed és az empátiás készséged is.
Hasonló tanfolyamok
Asszertív kommunikációs tréning
A tanfolyam moduljai
- Bevezetés
- Bemutatkozás
- Konfliktusok csoportosítása többféleképpen
- Konfliktuskezelési módok 1/2
- Konfliktuskezelési módok 2/2
- Konfliktuskezelési módok és alkalmazási trükkjeik
- Viselkedéstípusok I.
- Viselkedéstípusok II.
- Jó a konfliktus vagy rossz a konfliktus? – A konfliktusok negatív hozadékai
- Jó a konfliktus vagy rossz a konfliktus? – A konfliktusok pozitív hozadékai
- Miért szoktuk elkerülni a konfliktust? I.
- Miért szoktuk elkerülni a konfliktust? II.
- Hogyan előzzük meg és hogyan kezeljük a konfliktust?
- Felnőtt – Szülő – Gyermek
- Hogyan előzzük meg a konfliktust a párkapcsolatban?
- A konfliktus szintjei
- Kommunikáció, ami megelőzi a konfliktust
- Hogyan tudsz nyugodt maradni és kezelni a saját érzéseidet?
- Kommunikációs technikák elsajátítása
- Mélyen megérteni a konfliktust
- További hatékony kommunikációs technikák
- Kommunikációs hibák, amiket el kell kerülni – Ezeket kerüld el, amikor kommunikálsz
- Kommunikáció a munkahelyen
- Így előzd meg a konfliktust a főnököddel
- Így kommunikálj a főnököddel
- Cégen belüli konfliktuskezelés
- Így teremts egy konfliktusmentes környezetet I.
- Így teremts egy konfliktusmentes környezetet II.
- Az időzítés fontossága
- Így vezesd az alkalmazottjaidat a jó konfliktuskezelésben
- Brainstorming – Lehetőségek keresése
- A legjobb megoldás megtalálása
- Utánkövetés