Az ügyfélszerzés minden szakmában – főleg a kezdetekben – nem mindig könnyű feladat. Ez a tanfolyam azonban nem csak kezdő a virtuális asszisztenseknek készült, haladók számára rengeteg hasznos információval szolgál. Ha te is szeretnéd profiktól ellesni a virtuális asszisztens szakma ügyfélszerzési fortélyait, megtudni, hogy ki az ideális ügyfél számodra, akkor azt ennek a tanfolyamnak a segítségével kiderítheted! Készen állsz?
Induljunk az alapoktól…
Gondoljunk úgy az ügyfélszerzésre, mint a házépítésre. Ha nem nyugszik biztos alapokon, akkor viszonylag hamar meginog az egész rendszer. Az ügyfélszerzés azonban nem abból áll, hogy várod, hogy valaki egyszer csak megtaláljon, és munkát adjon: komoly energiát kell befektetni ahhoz, hogy sínre kerüljön a dolog. Az első és legfontosabb dolog, amit tisztáznod kell magadban, az nem más, mint a szolgáltatásaid. Miben vagy jó? Milyen területen szeretnél “mozogni”? Vannak virtuális asszisztensek, akik inkább pénzügyi és humán erőforrás területen dolgoznak, mások inkább a kreatív szakmák felé kacsintgatnak, legyen az social media vagy a digitális marketing más formái. A sikeres üzleti vállalkozás alapja mindig a saját hozzáállásodon múlik. Ha meg vagy róla győződve, hogy téged soha nem találnak meg az ügyfelek, akkor az úgyis lesz. Viszont ha képes vagy érte tenni és megdolgozni: nyert ügyed van!
Számolj le a gátló tényezőkkel!
Mielőtt belecsapnál a közepébe, érdemes leülni önmagaddal egy teára, és számba venni: melyek azok a tulajdonságok ( személyes és üzleti ) amelyek sikerre vihetnek téged. Ha ezzel megvagy, akkor írd le mellé, a számodra ideális ügyfél külső és belső tulajdonságait. Ne félj részletekbe menően leírni a gondolataid, így tisztul majd a kép azt illetően, hogy pontosan mit is keresel. Ezzel hosszútávon a saját magad dolgát könnyíted meg, hiszen a megfelelő önbizalom és határozott fellépés bizalmat kelt a másikban. Ha leszámoltál a gátló tényezőkkel, és tisztáztad, hogy ki vagy és mit akarsz, akkor elindulhatsz felkutatni a számodra tökéletes ügyfelet.
A tökéletes ügyfél létezik….
Az előző pontban említettük, hogy mennyire fontos a tökéletes ügyfél képének leírása. Ez azért is elmaradhatatlan, mert így tudod leszűkíteni a kört, hogy kinek is tervezel kommunikálni, a későbbiekben. Mindenkinek kommunikálni, nem csupán felesleges, hanem időpocsékolás is. Próbálj meg előző munkaadókra vagy kollégákra gondolni, hogy kivel, és miért szerettél együtt dolgozni. Milyen tulajdonságokkal rendelkeztek, mivel tudtál azonosulni, és mivel kevésbé. Ilyenformán, egy árnyaltabb képet kapsz majd azt illetően, kit is keresel pontosan.
Hogyan találj rá?
A közösségi média korában, valószínűleg sokkal könnyebb dolgod lesz, mint azt megelőzően. Azonban ne ugorj egyből fejest még most sem, az ügyféltengerbe. Készíts egy Excel táblát, a már meglévő ismerőseiddel – potenciális ügyfelekkel – hogy lásd, milyen lehetőségeid vannak. Ha ezt kipipáltad, akkor következhet a Facebook és LinkedIn, amit sokan karrier Facebook oldalként ismernek. A LinkedIn valóban ideális megoldás, hiszen nagyon Magyarországon is egyre elterjedtebb a használata, nagyon sok cégvezető és vállalkozó használja, ami megfelelő terep lehet számodra is. Regisztrálj, hozz létre egy ingyenes profilt, de ne feledd, itt is nagyon fontos a megfelelő stratégia.
A személyes varázs
Amennyiben a célod a sikeres ügyfélszerzés ne csak ismeretlen emberekben gondolkodj. Készíts egy listát a már meglévő ismerősökről, és gondold végig, ki az akinek tudnál segíteni. Egyelőre csak mérd fel, hogy milyen szolgáltatásokkal tudnád segíteni a munkáját, és hangsúlyozd: nem házalni szeretnél, vagy eladni valamit. Ha tudod, hogy valakinek szüksége lenne segítségre: legyen az e-mail kezelés, vagy Facebook oldal, esetleg egy új honlap, akkor ajánld fel a segítségedet. Hívd meg őket kávézni, légy nyitott és próbálj meg minél több vonalon mozogni.
Ajánlom magamat!
Ennél pontnál ütköznek a legtöbben nehézségekbe, hiszen a self – marketing, sokszor nem tűnik illő dolognak. Mégis – ha belegondolsz – ha te sem bízol a saját képességeidben, hogyan várod, hogy mások fognak? Kérj egy pár soros ajánlást, kollégáidtól, előző munkadóidtól, hiszen nincs annál fontosabb, mint a bizalom.
Networking
Bár a 2020-as és 2021-es év nem kedvez a személyes kapcsolatos ápolásának, mégis ha lehetőséged nyílik rá, élj a networking erejével. A kapcsolati marketing külföldön hatalmas népszerűségnek örvend, és Magyarországon is egyre elterjedtebb. Dolgozz coworking irodákban, keress “hasonszőrűeket”, és építsd a kapcsolataidat online és offline egyaránt. A kapcsolati marketing, minden vállalkozás alapköve, hiszen ez fog később úgy ügyfeleket hozni számodra. És ne feledd: ne csak akkor keress ügyfeleket, ha már “ég a ház” tehát ügyfél vagy munka nélkül maradtál. Tekints rá folyamatos feladatként. A másik, amit megtehetsz egy Facebook oldal indítása. Ha már kész a honlapod, ne félj rá Google hirdetést indítani, hiszen ha nem kiáltod világgá, hogy létezel, hogyan fognak rád találni?
Miről szól az Ügyfélszerzés tanfolyam?
Ez a tanfolyam virtuális asszisztensek számára készült és olyan ügyfélszerzési stratégiákat mutat be, melyekkel sikeresen megtalálhatnak minket vagy mi az ideális ügyfelünket. Konkrét, gyakorlatias tanácsokkal lát, ami üzleti szempontból hasznos lehet számodra. Túl azon, hogy egy profi szakmai anyagot kapsz a kezedbe, garantáltan megszerezheted az első lehetséges ügyfeledet!
Kiknek szól az Ügyfélszerzés tanfolyam?
- Azoknak, akik virtuális asszisztensként dolgoznak, és szeretnének úgy ügyfeleket szerezni.
- Azoknak, akik még nem indítottak vállalkozást, de jövőbeni terveik között szerepel.
- Már haladó virtuális asszisztensek számára, ha szeretnének még több gyakorlatias ügyfélszerzési tanácsot.
Mi szükséges a tanfolyam elvégzéséhez?
- Stabil internetkapcsolat
- Toll, papír vagy ceruza
- Egy nagy bögre kávé vagy tea!
Hasonló tanfolyam