Mi a sikeres üzletkötés nyitja? Érj el látványos eredményeket!
Mi is az üzletkötés? Röviden megfogalmazva, egy bizalmi beszélgetés legalább két fél között, és amennyiben az sikeresen zajlik, megtörténik a felek közötti megállapodás.
Hogy elérd előre kitűzött elvárásaidat az adott üzletkötéssel kapcsolatban, a kommunikációd minden percének alaposan felépítettnek kell lennie! A tárgyalástechnika szabályait nagyon jól kell tudnod alkalmazni!
Egyénre szabott ajánlatok
A mai világban az egyedi, személyre szabott ajánlatok a befutók. Üzleti partnered azt kell, hogy érezze, hogy Te maximálisan felkészülve érkeztél, és amennyire csak lehetséges, az ő egyéni igényeinek megfelelően alakítod az ajánlatod.
Készülj fel előre!
Mi az egyik kulcsfontosságú nyitja, hogy a lehető legjobb kimenetele valósuljon meg az értékesítésnek? Hogy előkészítsd a megbeszélés folyamatát és felkészülten érkezz a tárgyalásra!
Készítsd elő a találkozót!
Gondold át előre, tegyél meg mindent, hogy felkeltsd a résztvevők érdeklődését. Teremts kellemes környezetet. Érd el, hogy tárgyalás közben ne azt érezzék, ez már megint csak egy kötelező, unalmas program, amin gyorsan túl kell esni. Ha ügyes vagy, nem a hétvégi programon fog járni az eszük és nem a tárgyalás végét fogják várni, hanem mondandódra fognak koncentrálni.
Készülj fel a várható kérdésekre!
Ha nem is tudod egytől egyig, azért nagyjából számíthatsz rá, hogy partnered milyen kérdéseket fog feltenni a megbeszélésen. Ha ügyes vagy, ezekre előre felkészülsz, hogy ne ott érjenek váratlanul. Sőt, ha profin akarsz eljárni, irányítsd Te kérdésekkel a beszélgetés folyamatát!
Hangolódj rá a találkozóra!
Hunyd be a szemed és játszd le magadban a sikeres üzletkötés folyamatát. Képzeld el, hogy miket fogsz mondani az eredményes értékesítés megvalósulásáért. Ha magadban nem tudod ezt levetíteni, kérj meg valakit, aki segítségedre lesz ebben. Vagy vonulj el egy csendes helyre, ahol elő tudod hangosan adni, hogy miket mondanál.
Értékesítés mesterfokon!
Mivel tudod a vállalkozást előre lendíteni? Ha nagyon sok üzletet tudsz sikeresen megkötni, minél több terméket, vagy szolgáltatást tudsz - számodra kedvező feltételekkel - értékesíteni, illetve vásárolni. Mindezt úgy, hogy partnered is azt érezze, nyert ügye van veled.
Ez az online Értékesítési tréning olyan kiváló technikákat, kommunikációs eszközöket ad a kezedbe, mely tudás sokszorosan hozzájárul céged eredményes jövőjéhez!
A képzés teljesen online végezhető. Nem szükséges, hogy Budapest vagy környékén élj!
Miért hoz Neked rengeteg hasznot az Értékesítési tréning?
Nézzünk meg egy rövid gyakorlati példát. A Nevesincs Kft. vezetői végre rájöttek arra, hogy hiába olyan jók a B2B piacra szánt termékei, ha nem tudja a kinézett cégek számára eladni azokat, akkor nem lesz belőlük bevétele. Ne hagyd, hogy elússzon az üzlet!
Ezeket a vállalkozásokat rá kell venni arra, hogy megvegyék a termékeket. Ebben nyújt hatalmas segítséget az online Értékesítési tréning hatékony üzletkötési technikákkal.
Szeretnél végre nyugodtan hátradőlni?
Ha elvégzed az értékesítői kurzust, óriási előny lesz a kezedben versenytársaiddal szemben.
Az online tréning célja, hogy segítsen növelni a sikeres üzletkötések számát, attól függetlenül, hogy mit szeretnél venni vagy értékesíteni.
Válj az üzletkötés mesterévé!
Az online Értékesítési tréning során elsajátítod a sikeres értékesítés elméleti és gyakorlati technikáit. Megmutatjuk mire kell figyelned gesztusaiddal, mimikáiddal. Meg fogod ismerni a kifogáskezelés módszerét.
Megnézzük hogyan működik az ügyfél gondolkodása, milyen ügyféltípusok léteznek, mivel tudod elérni náluk szándékodat, befolyásolni érzelmeiket, mivel tudod őket nyitottá tenni a párbeszédre.
Értékesítés kisokos
Rengeteg idegen szóval találkozhatsz egy-egy üzletkötés során. Lássuk a leggyakoribbakat ábécé sorrendben!
-
Affiliate program
Partnerprogram kifejezésként is találkozhatsz vele. A programban résztvevők továbbajánlják a programban ugyancsak résztvevők termékét, vagy szolgáltatását. A sikeres ajánlásért cserébe jutalék jár.
-
Barter megállapodás
Amikor valamiért cserébe nem pénzzel, hanem másik termékkel, vagy szolgáltatással valósul meg a fizetés.
-
Brand
Vagyis az arculat, márka, hogy megkülönböztethető legyen a cég a versenytársaktól. Pl. név, design, logo stb.
-
Business to Business /B2B/
Cégek közötti értékesítés. Ennek során javarészt ritkábban, de sokkal nagyobb értékben és tételben történik az adásvétel.
-
Business to Consumer /B2C/
A cégek közvetlenül a fogyasztóknak, tehát a végfelhasználóknak értékesítenek.
-
Célcsoport
A lehetséges ügyfeleid azon része, akiket kommunikációs tevékenységeddel el szeretnél érni.
-
Cross-selling
Keresztbe történő értékesítés. Vagyis, amikor a vásárlás mellé valamilyen egyéb kiegészítő terméket ajánlunk. Például nyakörv mellé pórázt.
-
Elevator pitch
Egy nagyon jó kis példához kötik az elnevezést. Ugyanis sokszor előfordul, hogy az üzletemberek az irodaház liftjében találkoznak össze és csak annyi idejük van a bemutatkozásra, amíg felér a lift az emeletre. Így van ez sok más helyzetben is, amikor egy-egy bemutatkozás alkalmával nincs arra időd, hogy perceken keresztül mesélj magadról. Kb. csak annyi időd van, amíg egy liftben utazol. Ezért alaposan, előre fel kell készülnöd, hogy vajon mit mondasz el abban a kb. fél percben magadról.
-
Imázskép
A fogyasztó véleménye termékedről, szolgáltatásodról, rólad, cégedről. Ha jól végzed értékesítési, marketing, kommunikációs stb. tevékenységed, akkor olyan imázs fog kialakulni az emberekben, amire Te vágysz.
-
Kannibalizmus
Az újonnan piacra dobott terméked, a régebbi termékedtől von el vásárlókat. A kifejezés onnan ered, hogy saját terméked "eszi meg" a másik saját termékedet.
-
Piaci pozicionálás
A vevőkben való tudatosítás, hogy miért a te terméked, vagy szolgáltatásod válasszák. Vagyis az előnyök kommunikálása a piac felé.
-
Piaci szegmentálás
Amikor a célcsoportodat részekre, azaz szegmensekre osztod fel valamilyen közös tulajdonságok alapján, és ezekre a csoportokra szabott ajánlatokat teszel nekik.
-
Potenciális ügyfél
A célcsoportodba tartozó olyan személy, vagy vállalat, aki még nem vásárolt tőled, de szeretnéd kommunikációs tevékenységeddel elérni azt.
-
Product launch
Egy cég tervezett és összehangolt erőfeszítése, hogy egy új terméket debütáljon a piacon, minél nagyobb érdeklődést elérve.
-
Public Relations /PR/
Magyarul közösségi kapcsolatok, vagyis a célközönséged felé irányuló marketing kommunikáció.
-
Sales funnel
Vagyis értékesítési tölcsér. A nevéből eredően azt jelzi, hogy a vásárlás folyamatában folyamatosan fogynak a résztvevők, mire elérünk a tényleges üzletkötésig. A tölcsér felső része széles, és egyre szűkül lefelé, ahogy a lehetséges ügyfelek száma is csökken. A sales funnel a vevő útját követi le.
-
Sales promotion
Magyarra fordítva eladás ösztönzés. Tevékenységek összessége, melyek a fogyasztók vásárlását hivatottak növelni. Nem tartozik ide a személyes eladás, a PR, és a reklámozás sem.
-
Upsell
Vagyis felül értékesítés. Olyan értékesítési módszer, mellyel a vevő rá van beszélve további, vagy magasabb pénzköltésre úgy, hogy plusz egyéb, vagy egy magasabb összegű termék megvásárlására vesszük rá.
-
Unique Selling Proposition /USP/
Egyedi értékesítési ajánlat. Megmutatja ügyfeleidnek, hogy terméked, vagy szolgáltatásod miben különb a többiekénél.
Nem csak az üzleti életben veszed hasznát!
Ha megtanulod a sikeres értékesítés technikáit, ez a tudás a magánéletedben is hasznodra válik majd. Hiszen az üzleti-, és a mindennapi életed során is sűrűn találhatod magad olyan szituációban, ahol a résztvevőket ellentétes célok vezérlik. Így - még ha nem is veszed mindig észre - számtalanszor tárgyalási helyzetre kerül sor.
Az online képzés elvégzése után tapasztalod majd, hogy a helyi piacon való vásárlás után több megspórolt pénzzel mész majd haza a sikeres alkudozásnak köszönhetően. Illetve, párodat is könnyebben meggyőzöd majd igazadról.
Egy sikeres üzletkötő elengedhetetlen skilljei
Ha értékesítésben veszel részt, szükséged van néhány olyan értékesítői készségre, képességre, ami segít Neked abban, hogy sok-sok sikeres vétel vagy eladás kapcsolódjon a nevedhez. Nézzük meg a legfontosabbakat!
-
Kiváló kommunikációs készség
Mindig tudatosan figyelj rá, hogy tagoltan, érthetően, normál hangerővel beszélj, hogy minden ügyfél megfelelően hallja, amit mondasz neki. Csúnya, trágár szavakat sose használj! A megfelelő kommunikáció mindenképpen lényeges, hogy meg tudd magad értetni másokkal.
-
Tekints emberként az ügyfeleidre!
Egyértelmű, hogy bizonyos távolságot tartani kell az üzleti életben, de közben kezeld érző emberként a másikat. Rendelkezz kellő empátiával és figyelemmel, hogy bizalmi kérdésekben is tudjanak majd hozzád fordulni.
-
Mindig keresd a lehetőségeket!
Nyilván szerencse kérdése is, de a Te hajtóerőd is nagyban befolyásolja, hogy megtalálsz-e minden kínálkozó alkalmat. Légy nyitott a lehetőségekre!
-
Ha nem hiszel magadban, a másik fél hogy hihetne benned?
Fontos, hogy higgy magadban, a személyes ítéleteidben, képességeidben. Ha önbizalom híján vagy, ezt üzletfeleid is megérzik. Létezik már önbizalom növelő tréning is, amibe bátran belevághatsz, ha ezen a téren is szeretnél fejlődni.
-
Kicsattanó erő, megállíthatatlan lendület
Lássa rajtad partnered, hogy nem tett rossz lóra veled! Legyél szenvedélyes a munkádban! Tomboljon benned az életerő! Hidd el, sokkal inkább veled fognak szerződést kötni, mint egy közönyös, életunt alakkal.
-
Türelem és kitartás
Rendíthetetlenül akarnod kell elérni a célod! Aki keményen küzd céljai érdekében, sokkal inkább eléri vágyát, mint az, aki a kezdeti kudarc után rögtön feladja.
Kinek ajánlott az Értékesítési tréning?
-
Azoknak az értékesítőknek, üzletkötőknek, akik fejlődni szeretnének és feljebb akarják tornázni a sikeres üzletkötések mennyiségét.
-
Azoknak, akik most terveznek értékesítőként, üzletkötőként elhelyezkedni.
-
Azoknak a cégeknek, akik több bevételre akarnak szert tenni azáltal, hogy dolgozóikat értékesítési tréningre küldik.
-
Azoknak, akik nem a szerencsére szeretnék bízni az értékesítési folyamat sikerességét, hanem jól működő eszközöket akarnak a kezükbe venni.
-
Azoknak, akik nem szeretnék magas óradíj alapján dolgozó értékesítési tréner/tanácsadó szolgáltatását igénybe venni, hogy ő tanítsa meg nekik mindezeket.
-
Azoknak, akik el szeretnék végezni a tréninget, viszont nem Budapest, vagy környékén élnek. A képzés online, így bárhonnan elsajátítható az anyag. Akár egy kellemes környezetben.
-
Mindenkinek, akit érdekel a téma.
Modul 1. Agilis értékek és szemlélet
Modul 2. Hogyan illesszem be az agilitást az értékesítési technikákba?
Modul 3. Agilis értékesítést fejlesztő eszközök
Modul 4. B2C és B2B értékesítési folyamatok, szabályok A-tól Z-ig
Modul 5. Ügyféltípusok és ügyfélkezelés
Modul 6. Az értékesítési útvonal megtervezése – stratégiák kialakítása
Modul 7. Üzletkötés szabályai
Modul 8. Árazás és ajánlatadás
Modul 9. Érzelmek és kifogások kezelése az értesítésben
Modul 10. Ügyfélmegtartás kihívásai – hasznos tippek
Modul 11. Hatásos zárási technikák