fbpx

Black Friday Akció az üzleti és marketing témájú tanfolyamainkra!

A kedvezmény november 30-ig elérhető.
Küldd el az érdeklődésed a Scrum Master, Agilis Coach, PPC Management vagy Online Marketing Management képzéseinkre és értesülj elsőként a részletekről!

Ne hagyd ki a lehetőséget!

Brandépítés tanfolyam – A márkaépítés alapjai

[tba_ribbon]
[tba_icon_list_display]

Brandépítés tanfolyam - A márkaépítés alapjai

Saját vállalkozás elindításán gondolkozol? Vagy a meglévőt szeretnéd sikeresebbé tenni? Esetleg egy startup-nak dolgozol és márkastratégiát kell építened, de fogalmad sincs hogy kezdj bele? Ha szeretnéd megérteni, hogy mi az a brand és milyen folyamata van a brandépítésnek, illetve a leghatékonyabb stratégiákat szeretnéd megismerni, akkor ez a brandépítés tanfolyam neked szól!

Az online kurzus során a márkaépítés alapjai mellett átfogó képet kapsz a branding fontos elemeiről, hogy erős és sikeres márkát tudj felépíteni a nulláról, továbbá gyakorlati útmutatót kapsz a személyes brandépítés folyamatához is! Készen állsz? Akkor gyerünk, valósítsd meg a céljaidat, váljon belőled profi brandinges!

Áttekintés:

Hogyan épül fel a(z) Brandépítés tanfolyam – A márkaépítés alapjai?

Branding, a cég egyik legfontosabb eleme

Milyen szimbólum jut eszedbe, ha valaki azt mondja, Apple? Milyen színt kapcsolsz a Coca Cola-hoz? És tudod utánozni a csilingelő hangot, amit a Netflix elindításakor hallasz? Igen, az Apple-hoz a megharapott almát társítjuk, a Coca Cola színe a piros és a Netflix dallama pedig minden felhasználónak a fülében szól. Ezek azok a dolgok (sok másik elem mellett) amik meghatároznak egy márkát, vagy, ha úgy tetszik, amik márkává tesznek egy céget. De hogy lehet elérni, hogy a te céged logóját is könnyedén felidézzék az emberek? És miért is olyan fontos ez? A titok a márkaépítésben rejlik. A branding olyan létfontosságú része egy cég életének, ami nem csak a vásárlók hűségét, de stabilitást, sok eladást, és hírnevet is jelent.

Mit jelent pontosan az, hogy brand?

A brand, vagy magyarul márka arra utal, hogy egy cég (vagy személy) milyen benyomást kelt az emberekben, milyen érzéseket vált ki, milyen pozitív vagy negatív gondolatokat és jelzőket kapcsolnak hozzá. A brand tehát jóval túlmutat azon, hogy egy cég jó terméket ad el. A brand a vásárlókkal ápolt kapcsolat minőségét, a vizuális elemeket, a termék típusát, a kommunikációt és minden mást jelent, ami által kerek lesz a vásárló tapasztalata. Vagy ellenkezőleg - hiszen a gyenge márkák esetében hiányérzet marad az emberekben. Ezért van szükség arra, hogy erős és stabil márkát építs.

Most pedig nézzük meg azokat a branding alapfogalmakat, amiket a brandépítés tanfolyam keretein belül még részletesebben is elsajátíthatsz majd, hogy sikeres és stabil branded legyen!

Márkaismertség

A brandépítés során a márkaismertség növelése az egyik legfőbb feladatok közé tartozik. A márkaismertség, a nevéből adódóan arra a mérőre utal, ami megmutatja, hogy mennyire ismert a márka. Minél ismertebb egy vállalat, annál több emberhez jut el, hiszen az emberek ajánlják egymásnak, beszélnek róla, használják a termékeit, vagy szolgáltatásait. Ezt elérni hosszú folyamat és sok év kitartó munkája, de mindenképpen megéri! A cégek folyamatosan azon dolgoznak, hogy minél nagyobb márkaismertségre tegyenek szert és kitűnjenek a többi vállalkozás közül.

Márkaidentitás és márkaimázs

A két másik legfontosabb kulcsszó a branding világában a márkaidentitás és márkaimázs. Ha a branding területén szeretnél karriert építeni, tisztában kell lenned ezeknek a fogalmával és azt is tudnod kell, hogy hogyan lehet őket építeni, finomítani és befolyásolni. Nézzük, mit is jelentenek!

A márka identitás határozza meg a márkát. Ide tartozik az, hogy a márka hogyan prezentálja magát, hogyan mutatkozik be, hogyan néz ki. A márkaidentitás azoknak az összessége, ahogy a vállalat fel szeretne tűnni a közönsége előtt. Ez tehát 100%-ban a cég belső stratégiájától függ. Ezzel szöges ellentétben áll a márkaimázs. Az imázs arra utal, ahogy a célközönség érzékeli és látja a márkát. Ez azoknak az érzelmeknek és gondolatoknak, benyomásoknak a csoportja, amit az emberek a vállalathoz kapcsolnak. Egy brand akkor sikeres, ha ez a két fogalom a lehető leginkább fedi egymást, hiszen ez azt jelenti, hogy a közönség által alkotott kép pontosan megegyezik azzal, amilyennek tűnni szeretne.

Brand book

A brand book egy vizuális kézikönyv, ami nagyon fontos eleme a márkaépítés folyamatának. A brand book tartalmazza a márka arculati elemeit (logó, színek, betűtípus, szlogen, stb.) és pontos útmutatást ad azok használatához, mint például a logó elhelyezésének szabályai, a közösségi média oldalakon használható színkombinációk, email sablonok, és más fontos, a brandmenedzser által meghatározott előírásokat is tartalmaz.

Egy brand book segítséget nyújt abban, hogy minden alkalmazott, vagy érintett ugyanazon elvek alapján tudja képviselni a márkát. Illetve lehetőséget ad arra, hogy a márka konzisztensen tudjon működni, tehát ne forduljon elő az, hogy a Youtube videók során citromsárga a logó, míg az Instagram-on és a Facebook-on zöld. Ha nincs meg az átláthatóság, és minden platformon máshogy "mutatkozik be" a vállalkozás, az összezavarja a közönséget és sokkal nehezebben kapcsolódik a márkával, sokkal nehezebben kötelezi el magát mellette.

Személyes brandépítés

Ahogyan vállalatok, úgy személyek is tudnak brand-et építeni. A személyes brandépítés annyiban tér el a vállalati brandépítéstől, hogy itt egyetlen egy személyről van szó. Ez elterjedt vezetők, bloggerek, TV-s személyek és influencerek körében. Egy személyes márka szuper abban az esetben is, ha a márkádat a személyed köré építed, például esküvőszervező, fitness edző, vagy business coach vagy, tehát te vagy a vállalkozás mozgató rugója.

brandepites-2

A márka és az online marketing

Fontos megjegyezni, hogy a márka nem kifejezetten az online marketing eleme. Igaz szerves része, de a branding sokkal több mindenre kiterjed, mint ami az online térben zajlik. Egy fizikális üzlet berendezése, a cég által szervezett események, a telefonos ügyfélszolgálati beszélgetések mind a brand és az arculat részei. Ugyanakkor a marketinget erősen támogatja egy stabil márka, hiszen a vizuális anyagok használatát, a hirdetés szövegek tónusát és a kommunikációs csatornákat meghatározza és a megfelelő marketing eszközök kiválasztását nagyban befolyásolja.

Milyen előnyökkel jár, ha erős márkád van?

Legyen szó a saját vállalkozásodról, vagy a munkahelyedről, rengeteg előnnyel jár, ha egy brand tudatosan felépített. Összegyűjtöttük azokat a pontokat, amik a brandépítés fontossága mellett szólnak!

Segítségével kiemelkedhetsz a tömegből

Könnyedén kitűnhetsz a tömegből, ha erős márkaismertséggel és jó stratégiával rendelkezel. Határozd meg, hogy mi különbözteti meg a brandet más cégtől, miért érdemes inkább téged választani, mitől lesz a márkád különleges és ezeket mindig tartsd szem előtt!

Hitelesség növelése

A márkád hitelességét is növelheted a brandépítés által. Ha sokan ismerik a márkádat, sokan bíznak meg benned. Ezzel mind így vagyunk: sokszor szívesebben választjuk egy olyan üzlet termékeit, amiről már hallottunk, mint azt, amit életünkben először látunk.

Az alapító eszményi értéke

Akármilyen vállalkozásról is legyen szó, egy stabil márka óriási értéket jelent az alapítónak. Ezért ha a saját üzleti céljaid elérésén dolgozol, érdemes biztos alapokra helyezni a márkádat, hogy később igazán profitálhass belőle!

A brandépítés lépései - Hogyan építs márkát a gyakorlatban?

A brandépítés egy viszonylag hosszú és összetett folyamat. Annak érdekében, hogy márkaismertségre tegyél szert, először is az alapokkal kell kezdened. Összegyűjtöttük néhány hasznos lépést ahhoz, hogy sikeres márkád legyen!

Határozd meg a célközönséged

Az első lépésben szükség van arra, hogy pontosan megfogalmazd a célközönséged és definiáld a personát, azaz azt a tipikus vásárlót, aki nagy eséllyel választja majd a márkát. Gyűjtsd össze, hogy mit tudsz róla! Mi érdekli őt? Mi teszi boldoggá? Mitől fog vásárló válni belőle? Ezek olyan hasznos információk, amikre támaszkodni tudsz a stratégiaépítés során.

Legyen egy küldetésed

A következő lépésben gondold át, hogy mi a küldetésed. Milyen személyes, vagy szakmai célok állnak a márka létrehozása mögött? Mi az a dolog, amiért elkezdted és amire a legbüszkébb vagy? Mi az a legfontosabb dolog, amiért létrehoztad a márkát és amit a termék által szeretnél átadni a vásárlóknak? Ezeket az elején pontosan fogalmazd meg, majd időszakosan térj vissza és frissítsd, ha szükséges.

Személyiség és márkaidentitás

A cégeknek, csakúgy mint az embereknek, saját, egyedi identitásuk és személyiségük van. Határozd meg, hogy a tiéd milyen! Tedd fel az alábbi kérdéseket magadnak: Milyen személyiségjegyei lennének a cégemnek, ha ember lenne? Hogyan beszélne? Hogyan öltözne? Miket mondana? Foglald össze, hogy milyennek szeretnél tűnni a közönség szemében.

Arculat és vizuális elemek

A következő pont kapcsolódik a márkád személyiségéhez. A személyiséget és az identitást vizuális elemekkel tudod alátámasztani, amiket a weboldalon, a közösségi oldalakon, a csomagoláson, a fizikai üzletben és lényegében mindenhol használsz majd, ahol megjelenik a márkád. Ezeket az elemeket úgy tervezd meg, hogy egymáshoz hasonló, összefüggő részekből álljanak és pontosan bemutassák, hogy ki vagy te és mit várhatnak tőled.

Légy koherens

Mindig ügyelj rá, hogy tudatosan, a márka identitását figyelembe véve és az arculati elemeket követve képviseld a vállalkozást. Ahogy korábban is írtuk, a bizalom kiépülése és a hitelesség miatt szükséges, hogy minden megjelenésed és tevékenységed azt tükrözze, aki vagy!

brandepites-3

Alkalmazott vagy szabadúszó brandinges

Ha elsajátítod a brandépítés legfontosabb módszereit, különböző munkalehetőségek közül válogathatsz, attól függően, hogy melyik számodra a legszimpatikusabb légkör. Amellett, hogy az elsajátított tudást felhasználhatod saját vállalkozás indításakor, dolgozhatsz céges környezetben, vagy járhatod a saját utad is szabadúszóként.

Alkalmazottként nagy eséllyel egy csapattal fogod építeni az adott üzleti márkáját. A brandinges szorosan együtt dolgozik a grafikussal, a szövegíróval és a marketing területével, hiszen ők közösen tudják a legjobb eredményeket elérni. Szabadúszóként eldöntheted, hogy milyen ügyfelekkel akarsz együtt dolgozni és milyen jellegű projekteken dolgozol a legszívesebben. Akármelyiket is választod, biztos lehetsz benne, hogy érdekes és mindig izgalmas munkád lesz!

Brandépítés tanfolyam - Neked ajánljuk!

A márkaépítés képzést ajánljuk azoknak, akik vállalkozóként saját márkájukat vagy személyes brandjüket szeretnék felépíteni, vagy akik szabadúszóként szeretnének elhelyezkedni és más vállalkozások stratégia építésében részt venni. A kurzus ideális továbbá mindenkinek, akit érdekel a márkaépítés fogalma és szeretne mélyebben is megismerkedni ezzel a témával!

Mennyit kereshetsz ezzel a szakmával Magyarországon?

(havi bruttó átlagbér)

200 000 HUF
(minimálbér)
1 000 000 HUF
Forrásaink: fizetesek.hu, glassdoor.com.

Kitől fogsz tanulni?

Pillants bele!

Kíváncsi vagy miről is szól a Brandépítés tanfolyam? Most bepillantást nyerhetsz oktatónkkal készült videóba!

Személyes adatok Kérjük, hogy a személyi igazolványban szereplő adatok alapján töltse ki az alábbi űrlapot!

*