fbpx

Stresszkezelés tréning

A tanfolyamot partnerünk a The Bright Academy szervezi

bruttó 18.990 Ft Egyszeri összeg
bruttó 18990 Egyszeri összeg
  • Áraink az ÁFA-t tartalmazzák
  • A tanfolyam azonnal indul
  • Időkorlát nélküli hozzáférés a tanfolyamhoz
  • Személyes jelenlétet nem igényel
A stressz és a stressz okozta betegségek, sajnos ma már mindennapossá váltak a társadalmunkban. A szervezetünk sok esetben 24 órás szolgálatban áll, alig van ideje kipihenni a napi fáradalmakat. A testünk nem tudja feldolgozni a felhalmozódott stresszt, ez pedig előbb vagy utóbb valamilyen fizikai tünetet hoz magával. Ez a stresszkezelés tréning olyan gyakorlati tanácsokat ad, amelyekkel hatékony tudod kezelni a stresszes helyzeteket. A stresszkezelés tréning célja, hogy olyan megoldásokat adjon a kezedbe, amelyeket bármilyen élethelyzetben elő tudsz majd venni és alkalmazni.

stressz-kezelese

A tested jelez!

A stressz olyan fizikai, szellemi és érzelmi állapotok összessége, melyek kiváltó oka a feszültség, az aggodalom és a nyugtalanság. Fontos leszögezni, hogy a stressz egy természetes reakció a testünk részéről. Már a barlanglakó ősember is találkozott a stresszel, hiszen egy - egy vadászat alkalmával számos olyan helyzettel kellett megküzdeni, ami az “ Üss vagy fuss “ reakciót váltotta ki belőlük. A különbség természetesen az, hogy amíg az ősembernek egyszeri stresszel kellett szembenéznie, számunkra ez sokszor állandósulni látszik.
Stresszelve kelünk ki az ágyból, majd stresszelünk a reggeli csúcsforgalomban és az irodában is. Majd mikor hazaérünk, az otthoni stressz sem mindig kerül minket el. Ezek mellett, afféle háttérzajként az anyagi biztonság és munkánk iránti folyamatos aggodalom sem elhanyagolható. Láthatjuk, hogy a stressz alattomosan kúszik be az életünkbe, és ha nem vagyunk résen komoly károkat okozhat az életünkben.

 

A stressz egész testünket érinti a fejünk búbjától a lábujjakig, egy nagy fokú görcsös állapotot kiváltva belőlünk. Ahogy a feszültség úrrá lesz rajtunk és ennek esetleg hosszú távon vagyunk kitéve, az immunrendszerünk legyengül.
Ne feledjük, emellett természetesen érhet minket pozitív stressz is, a kevés stressz legyen az vizsgadrukk vagy bármi más, fokozza a teljesítményünket. A stressz a következőket váltja ki belőlünk.

  • szapora szívverés
  • feszült izomzat
  • heves légzés

 

Az ember szervezetében stressz hatására stresszhormonok szabadulnak fel, amik láncreakciót indítanak be.
A folyamatos, hosszú távú stresszért, azonban nagy árat fizetünk. Kialakulhatnak krónikus betegségek, gyomofájdalmak, vastagbélgyulladás, magas vérnyomás stb. Ezek a tünetek már bőven elegendőek kellenek, hogy legyenek ahhoz, hogy tudatosítsuk, a stressz jelen van az életünkben és kezelnünk kell a helyzetet. A hosszú távú stressz olyan károkat is okozhat, mint a figyelemzavar, teljesítőképességünk teljes hanyatlása.

Hatékony stresszkezelési technikák

Ez a stresszkezelés tréning abban lesz segítségünkre, hogy felismerjük honnan ered a stressz az életünkben. A beazonosítás után (legyen az munka vagy magánélet) igazi stresszkezelési szerszámos ládát kapunk, amit bármikor előkaphatunk a fiókból. A tanfolyamot főleg azoknak szánjuk, akik úgy érzik nagy mennyiségű stressz van az életünkben, amit eddig kevés sikerrel tudtak kezelni. Megtanít arra, hogyan figyelj tudatosan a tested jelzéseire, és felismerd a válaszreakciókat. A stresszkezelés tréning olyan gyakorlati technikákat ad a kezedbe, amitől jelentősen javul majd a stresszel kapcsolatos megküzdési technikád.


stresszkezeles-hatekony-technikai

Ízelítőként pedig itt van néhány technika, amit már ma beépíthetsz az életedbe, és nem kerül semmibe!

 

  • Időgazdálkodás mindenek felett! Legtöbbünk számára elsődleges stresszforrás a határidők okozta nyomás. Tanulj meg felelősen gazdálkodni a kiszabott idővel, vezess naplót és szánj magadra is időt!
  • Mozgás: Próbálj meg hetente háromszor olyan sport tevékenységet találni, amiben a kedved leled! Ez felszabadítja az öröm hormonokat, és képesek vagy sport közben elengedni a negatív gondolatokat!
  • Tudatos légzés: néhány hosszú, elnyújtott lélegzetvétel vagy váltott orrlyukú légzés pozitív hatással van a pulzusunkra és a gondolatokra.
  • Relaxáció: számunkra megfelelő relaxációs gyakorlat beillesztése a mindennapjainkba.
  • Jóga: a testi – lelki egyensúly megtalálás olyan formája, ami magában foglalja a mozgás örömét és a helyes légzéstechnikát is!
  • Énidő: Számunkra kedves tevékenység beillesztése a mindennapokba: kertészkedés, kutyasétáltás vagy kreatív tevékenység ahol átélhetjük a flow élményt
  • Nevetés: egy pár perces szívből jövő kacagásnak hihetetlen hatása van! Próbáld csak ki!

A tanfolyam moduljai

  1. Mi a stressz?
    a. Bevezetés
    b. Önismereti játék
    c. Mi történik, ha stresszelsz?
    d. Mi okozza a stresszt?
    e. A stressz típusai
    f. A stressz kialakulása
    g. Következmények
    h. Teszt
  2. Te és a stressz
    a. Ismerd meg saját viszonyodat a stresszel!
    b. Kapitánya vagy legénysége vagy az életednek? (A külső és a belső kontrollos emberek)
    c. Te melyik vagy? A-B típusú személyiség
    d. Optimisták és pesszimisták randevúja a stresszel
    e. Mennyire vagy reziliens és hogyan fejlesztheted a rezilienciádat?
    f. Teszt
  3. A stresszkezelés kezdete
    a. Megelőzés, életmód
    b. A probléma azonosítása, elemzése (Légy stressz-detektív!)
    c. Döntéshozás a megküzdési stratégiáról
    d. Teszt
  4. Stresszkezelés, ha nem tehetsz ellene
    a. Átkeretezés
    b. Stop-technika, figyelem elterelés
    c. Relaxáció
    d. Vezetett relaxáció
    e. Értelemkeresés, empátia, elfogadás
    f. Teszt
  5. Stresszkezelés, ha nem tehetsz ellene
    a. A stresszor azonosítása és a problémamagoldás stratégiája
    b. Önérvényesítés, asszertív kommunikáció I.
    c. Önérvényesítés, asszertív kommunikáció II.
    d. Hogyan mondj nemet?
    e. Hatékony konfliktuskezelés
    f. Konfliktuskezelés 5 féle stratégiája
    g. Gordon-féle vereségmentes problémamegoldás 6 lépése
    h. Céltervezés
    i. Teszt
  6. Módszerek a nyugalomért
    a. Légzőgyakorlatok
    b. Progresszív izomlazítás
    c. Tudatos jelenlét
    d. Vizualizáció
    e. Teszt
  7. További gyakorlati technikák
    a. Aggodalomrombolás
    b. Hála-gyakorlat
    c. Stressznapló vezetése
    d. Aggodalmaskodási idő
    e. Digitális detoxikáló
    f. Last minute gyakorlatok
    g. Tippek, tanácsok
    h. Összefoglalás
    i. Felhasznált irodalom
    j. Teszt
  8. Bónusz meditációs videók 
    a. 5 perces vezetett meditáció kezdőknek
    b. 10 perces vezett hála meditáció
    c. 10 perces reggeli meditáció
    d. 3 perces meditáció
    e. Önbizalom növelő meditáció