fbpx

Kedves Érdeklődő!
Ma (csütörtök) 20,00 órától karbantartás miatt weboldalunk nem elérhető.
Kérünk látogass vissza néhány óra múlva vagy keresd kollégáinkat az info@tanfolyam.hu e-mail címen.

Vállalati asszertív kommunikációs tréning

[tba_ribbon]

A tanfolyam jelenleg nem elérhető.

[tba_icon_list_display]

Képzésszervező elérhetőségei:

Alfa Kapos Kft.

+36305233362

info@tanfolyam.hu

Vállalati asszertív kommunikációs tréning

A vállalati asszertív kommunikációs tréning azoknak szól, akik szeretnének a munkahelyükön önérvényesítőbbek lenni, szeretnék hogy a saját igényeiket jobban tudják érvényesíteni, és elsajátítani a valódi win-win hozzáállást és a kommunikáció alapjait. Ha a vállalati szférában mindenki ismeri az asszertív kommunikációs technikákat, akkor elérhető, hogy jobb legyen a kommunikáció vezető és beosztott között, kollégák között és vezető-vezető kontextusban is. Mondhatjuk a jó munkahelyi légkör kialakításához elengedhetetlen technika.

Áttekintés:

Hogyan épül fel a(z) Vállalati asszertív kommunikációs tréning?

Mit jelent pontosan az asszertív kommunikáció?

Az asszertív kommunikáció a fentiekre hivatkozva arról szól, hogy képesek vagyunk meghallgatni a másik felet őszinte odafigyeléssel, de képesek vagyunk nemet mondani, ha érdekünk megkívánja azt. Tekintettel vagyunk mások igényeire anélkül, hogy passzív illetve agresszív viselkedéssel megsértenénk a másikat vagy kivonulnánk a konfliktushelyzetből, esetleg behódolnánk az erősebbnek gondolt félnek, vagy hagynánk, hogy a másik fél sértsen meg minket. Az asszertív kommunikációs tréningen azokat a technikákat sajátítjuk el, amelyek segítségével ezeket a célokat elérhetjük. A tréner pedig bemutatja az asszertív kommunikáció minden apró lépését.

Miben nyújt megoldást az asszertív kommunikációs tréning?

Számos példa bizonyítja, hogy rengeteg előnyt tartogat az asszertív kommunikációs tréning elvégzése: az alapok elsajátításával a jövőben szem előtt tartják mind a saját, mind pedig a partnereik, kollégáik, vezetőik és a beosztottak érdekeit a résztvevők.

Amiben fejlődést várhatunk:

  • A kollégák határozottabbá válnak

  • Nyíltabb kommunikációt alkalmaznak

  • Tiszteletben tartják egymás érzéseit és jogait

  • Nagyobb önismeretre tesznek szert

  • Hatékony lesz a kommunikáció

  • Tartós viselkedés változást érhetünk el

  • Felelősséget vállalnak a tetteikért

  • Nem hibáztatnak másokat feleslegesen

  • Nehéz helyzetek megoldásában is tapasztalt lesz

  • Elsajátítják az értő figyelem technikáját

  • Fejlődnek az indulatkezelésben

  • Törekednek a kompromisszumos megoldások megtalálására

Manapság nagyobb a jelentősége, mint bármikor máskor

A legtöbb munkahely tartósan berendezkedett a home office rendszerébe, ami a számtalan előnye mellett tartogat némi nehézséget is: például az online kommunikáció sokszor adhat okot félreértésekre és feszültségekre, hiszen az élő beszédben hangsúlyokat használunk, a személyes térben pedig van lehetőségünk megbeszélni a konfliktusos helyzeteket, online erre nincs mindig lehetőség. Éppen ezért az asszertív kommunikációnak manapság nagyobb létjogosultsága van, mint valaha.

Munkahelyen innen és túl

Az asszertív kommunikációs tréning bár elsősorban a munkahelyen történő kommunikáció fejlesztését tűzte ki céljául, de alapvetően erős önismereti tudást, mások reakciójának a megismerését és értelmezését tűzte ki zászlajára. A remek tréner gárda pedig végig vezeti az érdeklődőt ezen az úton, különböző technikákat adva a kezükbe. Tehát, a tréning célja nem csupán a munkahelyen történő kommunikáció fejlesztése, hanem hogy mindenki külső szemlélőként lássa saját magát egy konfliktusos helyzetben. Így az asszertív tréning nem csak a munkahelyi életben, hanem akár a családi, baráti konfliktusokra is megoldást tud nyújtani.

Vajon asszertíven kommunikálok?

Bizonyára, ha idáig jutott az olvasásban, felmerült önben a kérdés, hogy vajon mennyire asszertív a kommunikációja és mennyire való önnek a tréning? Segítségül egy kis önismereti kérdéssort hoztunk, amelynél ha igenekkel felel, bizony nagy hasznát veszi majd a tréningnek:

  • Sokszor alárendelődöm egy konflikushelyzetben, nem állok ki magamért.

  • Nem szeretem felvállalni az érdekeimet, félek hogy megsértek vele másokat.

  • Gyakran kapom azt a visszajelzést, hogy egy konfliktushelyzetben túl agresszív vagyok.

  • Ha konflikushelyzetbe kerülök, mindenáron megvédem az igazamat.

  • Nem szeretem, ha mások értetlenkednek vagy ellent mondanak nekem.

  • Vezetőként én szeretem eldönteni, hogy mi a legjobb megoldás, nem szeretek erről meggyőzni másokat.

Miért fontos az asszertív kommunikációs tréning?

Alapvetően sem a túl passzívan sem pedig a túl agresszíven kommunikáló emberek sem érzik jól magukat a munkahelyi közegükben, hiszen tudják hogy valami nem stimmel, a nap végén önmagukat hibáztatják egy-egy rosszul megoldott konflikushelyzet után vagy pedig a vitapartnert.

Az agresszív módon kommunikáló kollégáknak fontos megtanulniuk, hogy miként ismerjék meg a másik fél érdekeit, fontos hogy értőn figyeljenek és kellő empátiával reagáljanak a másik fél igényeire.

Nézzünk erre a viselkedéstípusra egy példát: A munkahelyen rengeteg elintézni való feladat vár rá, már reggel a metrón/buszon a leveleit görgeti. Hogy hatékonyan tudja végezni a dolgát, minden folyamatot tökéltesen átlát, és szeret feladatokat delegálni, a gyorsabb haladás érdekében. Összeállított egy listát az egyik friss munkatársnak, hogy miket kellene elintéznie a nap végéig, majd a kolléga jelzi, hogy a kérések fele nem az ő kompetencia körébe tartoznak. Mivel az agresszívan kommunikáló kollégánk nem szereti az ellentmondásokat, és időt sem szeretne veszíteni az új kolléga habozásával, gond nélkül rányomja az akaratát a másik félre, ellentmondást nem tűrve.

Egy alárendelő típusú személyiségre jellemző, hogy a nap végén, amikor végig gondolja, hogy mik történtek vele aznap, sokszor szembesül a megalázott szerepével, gyakran frusztrált lesz emiatt, jellemzően egyszer, semmi előjel nélkül beadják a felmondásukat és a környezetük számára érthetetlen a döntés motivációja.

Nézzünk erre a viselkedéstípusra egy példát: A napi 8 órás munkaidő helyett 10-12 órát robotol valaki a munkahelyén, kézben tart minden szálat, de ehhez az kell, hogy a hétvégén is legalább ránézzen az e-mailjeire, sőt, bosszankodva ugyan, de vasárnap délután megválaszol néhány levelet, hogy hétfőn reggel más feladatokkal tudjon kezdeni. Nos, ez a kolléga elindul a várva-várt szabadságára és alig várja, hogy az elkövetkezendő egy hétben átadhassa magát a pihenésnek. A nyaralás első napján búvár oktatás végeztével ránéz a telefonjára és leveri a víz, a rengeteg nem fogadott hívás a főnökétől. Remegő hanggal visszahívja, majd kiderül, hogy apróságokkal keresi, amiket egy kis utánajárással megoldhatott volna. Ahelyett, hogy ezt szóváteszi, elrohan wifit keresni, hogy egy meeting keretein belül átbeszélhessék a tennivalókat, a call után pedig egész nap feszültséget érez, és mérges a kialakult helyzet miatt.

A fentiekből jól látszik, hogy a nem megfelelő kommunikáció senkit sem tesz boldoggá. A helytelen kommunikációt elszenvedő kollégák is rosszul érzik magukat, míg az alárendelődő vagy az agresszív kolléga is rossz érzésekkel távozik a konfliktusból.

Egy biztos, a hosszútávú sikerek elérésében a stresszmentes hétköznapok játszák a legnagyobb szerepet, ennek pedig elengedhetetlen része, hogy a kollégák meg tudják beszélni a problémáikat. A cél pedig az, hogy olyan megoldásokat találjanak a nehezen kezelhető helyzetekben is, amelyek win-win helyzeteket teremtenek.

Mi okozza a legnagyobb élményt egy ilyen tréingen?

Hallgatóink gyakran számolnak be arról, hogy egyfelől érdekes látni, hogy milyen az egyéni kommunikációs stílusuk, másfelől hogy különböző helyzetekben, milyen sok féle módon reagálhatunk. A tréning rengeteg segítséget nyújt ahhoz, hogy érzékenyebben-empatikusabban reagáljunk a másik fél érzéseire, másfelől pedig útmutatást jelent a számunkra, hogy a céljaink elérése semmiképp ne a másik kárára történjék.

Hogyan épül fel a tréning?

A tréninget modulokba rendeztük, és a célunk hogy ezen végighaladva megértsük, hogy miért van szükség az asszertív kommunikációra, megismerkedjük az agresszió és az alárendelő kommunikáció típusaival. Ezután pedig rengeteg technikát elsajátítva minél többet megtanuljunk kihozni a saját kommunikációs stílusunkból. A képzés rendkívül gyakorlatorientált, célunk hogy a technikákat helyesen és komfortosan használják a résztvevők a tréning után. A tréning egyedisége, hogy jóval alaposabb és hosszabb, mint a legtöbb asszertív kommunikációs tréning, melynek célja, hogy a résztvevők a legalaposabb tudást megszerezve azonnal használható ismeretanyagok birtokában legyen. A tanfolyam időtartama négy hét heti 2x 2 óra.

Az asszertív kommunikációs tréning számos élethelyzetre nyújthat magabiztos megoldást. Az asszertivitás eladajátítása pedig olyan, mintha egy új nyelvet sajátítanánk el, a tanulás során formálódik a személyiségünk, amiből érezhető, hogy rengeteg türelem és gyakorlás szükségeltetik hozzá. Az asszertív kommunikációs tréinget profi trénerek tartják, az összeállított anyag pedig hiánypótló, tartalmazza az asszertivitás minden fontos pontját.

Ha úgy érzed, hogy szívesen fejlődnél, mélyebben megismerkednél az asszertivitás világával, jelentkezz a tréningre és add át magad az önismereti fejlődésnek!

Egyedi vállalati képzések, személyre szabott csomagajánlatok a naprakész tudásért a The Bright Academynél!

Mennyit kereshetsz ezzel a szakmával Magyarországon?

(havi bruttó átlagbér)

200 000 HUF
(minimálbér)
1 000 000 HUF
Forrásaink: fizetesek.hu, glassdoor.com.

Kitől fogsz tanulni?

Pillants bele!

Szívesen megnéznéd miről is szól a Vállalati asszertív kommunikációs tréning? Pillants bele oktatónkkal készült videóba!

Személyes adatok Kérjük, hogy a személyi igazolványban szereplő adatok alapján töltse ki az alábbi űrlapot!

*